Despre noi

magazin1

Deliciile Kronstadt – o afacere construita in jurul calitatii si rafinamentului

Pentru a raspunde mereu pozitiv cerintelor consumatorilor, comerciantii trebuie sa se conecteze la trendurile pietei, adaptandu-si in mod constant oferta de produse si servicii dupa nevoile cererii. Inca de la geneza sa, firma Total din Brasov a identificat o metoda eficienta de a se apropia de clientii sai, satisfacand una din nevoile care primeaza si acum in perceptia consumatorilor: aceea de a le oferi produse proaspete si calde. Au urmat ani de ascensiune pe domeniul panificatie-patiserie-cofetarie, astfel incat in prezent, fosta firma comercianta, Total, a devenit Deliciile Kronstadt, un magazin specializat cu productie proprie, destinat exclusiv clientilor acestui sector. La ora actuala societatea brasoveana este un punct de referinta in sectorul de panificatie-patiserie-cofetarie in judetul Brasov, venind pe o nisa de piata mai putin atinsa pana in prezent, si anume cea a magazinelor proprii (de desfacere ale producatorilor). Prospetimea constanta si diversitatea produselor sunt principalele avantaje prin care firma Total stie sa raspunda mereu clientilor sai.

AFACERI TRANSMISE INTRE GENERATII

Desi initial profilul magazinului se baza în special pe vânzarea preparatelor din carne şi brânzeturi, totuşi un mic loc era alocat produselor de patiserie congelată cu coacere la vedere. Această idee s-a dovedit a fi inspirată la acea vreme, deoarece produsele calde oferite clientilor erau tot mai cautate, motiv pentru care, treptat, magazinul s-a reprofilat, acordand tot mai multa atentie acestui domeniu. In prezent, in laboratorul propriu se produc numeroase sortimente de prajituri si produse de patiserie, toate preparate cu utilaje de ultima generatie.
“Inceputul afacerii cu productia painii si patiseriei, a constat in coacerea si vanzarea produselor de patiserie congelata (2001), in incinta magazinului nostru (specializat pe vanzare carne, produse din carne, branzeturi, care avea si un mic raion de paine si patiserie. Dupa aproape 1 an, ne-am hotarat sa reorganizam activitatea si spatiul, creandu-ne propriul laborator de paine si patiserie (2002)”, isi aminteste doamna Otilia Donca, managerul societatii Total.echipa
Cele doua valori principale dupa care s-a ghidat firma brasoveana in evolutia sa au fost intotdeauna prospetimea preparatelor si lansarea de noi produse, dezvoltate dupa retete proprii. Vestea calitatii produselor lansate periodic s-a raspandit printre clientii multumiti, acest aspect contracarand eventualele obstacole ce s-au ivit pe parcursul timpului. Astazi, activitatea firmei se concentreaza pe domeniul la care echipa Total s-a dovedit cea mai buna: productia si comercializarea de produse de panificatie, patiserie si cofetarie. „Clientii nostri erau si sunt dornici de produse calde, proaspete si gustoase si acesta a fost „motorul” nostru. Dificultati au fost, dar am trecut repede peste ele si succesele au venit pe rand, constant, de fiecare data cand un produs nou era lansat si eram laudati pentru el. Rezultatul il vedeti acum, cand carnea, mezelurile, branzeturile au fost inlocuite cu specialitati de paine, patiserie, prajituri si inghetata.”
Locatia magazinului din centrul orasului este cunoscuta de catre brasoveni de peste trei decenii, fiind vorba de o afacere de familie transmisa intre generatii, in care desi profilul s-a schimbat, valorile care au consacrat-o au ramas neclintite. “Pot spune ca avem foarte multi clienti inca din 1974, cand tatal nostru vindea numai carne in acest magazin, iar clientii imi spun ca ma cunosc de cand mergeam la scoala primara…”, spune cu entuziasm doamna Otilia Donca. Desi nu am putut afla valoarea exacta a investitiei necesare reorganizarii si functionarii acestei afaceri la cele mai recente standarde, putem spune ca unitatea de productie si suprafata de desfacere, situate in cadrul magazinului central din Brasov, se aliniaza din toate punctele de vedere, inca dinaintea aderarii, la cerintele normelor in vigoare, dar si la exigentele consumatorului modern. „Investitiile au fost mari de la inceput si am facut totul «ca la carte» incepand cu constructia si finisarea spatiului si terminand cu achizitia de utilaje noi. Acest lucru a fost in avantajuI nostru atunci cand s-au introdus normele UE. Multumim astfel societatii Nova Pan, care ne-a sustinut, ofarindu-ne echipamente de calitate si solutii viabile, pentru ca acum sa functionam in cele mai bune conditii.”

DELICIILE KRONSTADT,
UN BRAND AL SAVORII

Chiar daca valoarea serviciilor si calitatea produselor oferite de societate nu prea au nevoie de promovare, aceasta reflectandu-se in numarul mare de clienti multumiti, conducerea firmei este la curent cu trendurile din domeniu si actioneaza in consecinta.
Prin lansarea noului brand “DELICIILE KRONSTADT” – o incoronare a delicateselor cu gust rafinat, pregatite cu dragoste, respect, fantezie si rabdare – compania incearca sa propuna clientilor sai produse noi, originale, preparate doar cu ingrediente naturale si dupa retete traditionale. “Reclama cea mai buna si puternica o fac clientii nostri; cu ei nu ai voie sa gresesti nici macar o data, si nici nu imi doresc asa ceva. Odata cu lansarea brandului nostru, DELICIILE KRONSTADT, probabil vom incepe o campanie de publicitate pentru a ne face cunoscuti si in domeniul cofetariei, inghetatei si ciocolatei, pe care le producem aici. Vom pune accent mai ales pe faptul ca folosim numai ingrediente naturale.”magazin2
Clientela magazinului Deliciile Kronstadt este foarte diversificata, adresandu-se atat copiilor ce isi iau cornul pentru scoala, pensionarilor ce vin dupa painea calda cat si firmelor ce fac comenzi de prajituri si specialitati pentru diferite evenimente. Dintre multitudinea de produse ce se gasesc la magazin, amintim diferite sortimente de paine (paine alba fara amelioratori, paine de secara, paine graham, paine traditionala, paine rustic etc.), specialitati precum baghetele frantuzesti, covrigi cu susan, chifle sau diferite tipuri de biscuiti, dar si o gama foarte larga de prajituri si torturi, bazate pe retete traditionale. Multe din produsele comercializate pot fi considerate unicat si se bucura de o mare popularitate in randul clientilor, una din piesele de rezistenta fiind rulada cu nuca “Dios”.
Marea majoritate a retetelor folosite provin din mediul familial al doamnei Donca, prajiturile, torturile si unele produse de patiserie obtinute putand fi considerate ca fiind de casa. “Ingredientele pe care noi le folosim si duc la succes sunt: experienta, respect, dragoste, fantezie si rabdare!”
Satisfactia muncii depuse nu intarzie sa apara, la aprecierea de catre clienti a calitatii produselor. „Ma incanta foarte mult cand clientii imi spun ca vin special „in centru” pentru a ne cumpara produsele, iar de sarbatori vin si dau comenzi din timp pentru ruladele cu nuca si mac, pe care le producem dupa reteta bunicii sotului meu. ”

RELATIILE SOLIDE CU FURNIZORII,
SERIOZITATEA SI IMPLICAREA
ELIMINA DIFICULTATILE DIN AFACERI

Faptul ca exista un deficit de forta de munca serios, care afecteaza intreg sectorul, a devenit deja o stereotipie. Dar ce pot face procesatorii pentru a contracara efectele acestei probleme? Este o intrebare grea, dar una dintre solutii s-ar putea baza pe o lege nescrisa, aceea de a respecta si a fi respectat ca om, de a pune suflet in activitatea desfasurata. In plus, trainingul oferit la locul de munca este o buna metoda de a-i obisnui pe angajati cu specificul si particularitatile fiecarei afaceri in parte. „Este intr-adevar o mare criza de oameni muncitori, cinstiti, curati, ordonati, pasionati de ceea ce fac si ne-am lovit de foarte multe ori de acest lucru, dar acum avem o echipa extraordinar de bundasi unita, si imi doresc sa iesim la pensie impreuna. Acest lucru se datoreaza faptului ca am respectat si respect OMUL, munca si daruirea lui, acest lucru oglindindu-se in retributiile lor si sprijinul pe care il au in mine de cate ori au nevoie. Toti cei care nu erau calificati, s-au calificat pe cheltuiala firmei noastre.”
Una din componentele principale necesare unei activitati fluente si eficiente in acest domeniu este relatia cu furnizorii, dupa cum spune managerul societatii:
‘Relatia cu furnizorii este extraordinar de importanta in dezvoltarea si bunul mers al activitatii noastre si pot spune ca avem colaboratori minunati, seriosi si ne putem baza pe ei: calitate excelenta a produselor, termene de plata rezonabile, promovare de produse noi, service excelent la utilaje etc. Dintre ei fac parte: societatea NOVA PAN – cel mai important furnizor de utilaje si materii prime, iar apoi SC ESAROM si SC PURATOS. ” Cel mai mare pericol pe care il vede doamna Otilia Donca in evolutia pe viitor a afacerilor din sector provin tocmai din criza de personal calificat si pasionat de munca de brutar sau cofetar. Mentinerea eficientei si competitivitatii firmelor ce activeaza in sector va depinde in mare masura de atentia acordata calitatii ireprosabile a produselor oferite: “Tendinlele in dezvoltarea acestei ramuri in tara noastra le vad in «ceata», pentru ca vorbeam mai devreme despre… oameni si cum ar trebui sa fie acestia… omul face haina, nu haina pe om. Noi vom merge pe drumul nostru si ne vom ingriji de produsele noastre ca de proprii nostri copii, si atunci sunt sigura ca tendintele sunt EXCELENTE”.jos